Szanowni Państwo,
z przyjemnością informujemy, iż dokonaliśmy aktualizacji platformy Wapro B2C/B2B/Hybrid do wersji 5.2.0. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym wykazem i treścią wprowadzonych zmian na stronie: dokumentacji dla Wapro e-commerce.
Poniżej prezentujemy skrótowy opis zmian:
Modernizacja Panelu Administracyjnego — Oferty dedykowane
Kontynuując proces migracji technologicznej Panelu Administracyjnego, udostępniono kolejny moduł w nowej technologii – Oferty dedykowane (Sklep Oferta). Moduł został gruntownie przebudowany, tak aby udoskonalić proces zarządzania i tworzenia Ofert dedykowanych, czyli specjalnych ofert dla Kupujących.
Modernizacja Panelu Administracyjnego – widok rozszerzony
W ramach procesu migracji technologicznej, w modułach, które zostały udostępnione w nowej technologii, umożliwiono rozszerzenie widoku. Opcja ta będzie szczególnie przydatna w modułach o dużej ilości kolumn np. Oferty dedykowane. Przycisk Włącz/wyłącz pełną szerokość dostępny jest w prawym górnym rogu, obok nazwy konta. Wybrane ustawienie jest zapamiętywane przy przejściu pomiędzy modułami udostępnionymi w nowej technologii.
Pomoc w Panelu Administracyjnym
W celu ułatwienia poruszania się po Panelu Administracyjnym rozbudowana została funkcja pomocy. W każdym module, na górnej belce obok nazwy danego modułu dostępny jest przycisk Pomoc. Po jego kliknięciu wyświetlony zostanie panel z fragmentem instrukcji ze szczegółowym opisem danego modułu. Pozwala on na zapoznanie się z możliwościami konfiguracji danego modułu.
Prezentacja produktu – widok 360°
Dodana została możliwość prezentacji Produktów w Sklepie w formie prezentacji 360°. Do prezentacji tej wykorzystywana jest seria zdjęć Produktu wykonanych poklatkowo, których połączenie pozwala Kupującym na obejrzenie Produktu z każdej strony. Jeśli zdjęcia zostaną prawidłowo dodane do Systemu, na karcie Produktu w Sklepie, w galerii jego zdjęć pojawi się miniaturka z ikoną 360. Po kliknięciu w nią otworzy się okno z obracającą się prezentacją Produktu w widoku 360. Obrotami przedmiotu można sterować za pomocą myszki. Można również powiększyć poszczególne fragmenty za pomocą 'lupki’ lub wyświetlić okno w trybie pełnoekranowym.
Widoczność Wariantów w Sklepie – nowe sposoby konfiguracji
Zmieniono sposób konfiguracji wyświetlania w Sklepie Wariantów. Udostępniono również szereg nowych opcji, które pozwolą na większą elastyczność i dostosowanie widoków Wariantów w Sklepie do jego potrzeb. Domyślna konfiguracja pozwoli na zachowanie dotychczas ustawionych opcji.
Zarządzanie kolejnością Produktów w Wariantach
Umożliwiono zarządzanie kolejnością Produktów w Wariancie. W tym celu po kliknięciu w przycisk Zmień kolejność, należy przeciągnąć poszczególne linie i ustalić żądaną kolejność. Można również przesuwać zaznaczone Produkty na: określoną pozycję (podając jej numer), początek lub koniec listy. Nanoszone zmiany zostaną automatycznie zapisane. Aby wyjść z tego trybu, należy kliknąć przycisk Wyjdź z trybu edycji kolejności. Ustawiona kolejność będzie od tego momentu widoczna na liście przypisanych Produktów w postaci numerycznej.
Zarządzanie kolejnością Etykiet
Umożliwiono zarządzenie kolejnością Etykiet Sklep Asortyment z poziomu Panela Administracyjnego. Opcja ta dotyczy tylko Etykiet widocznych w Sklepie. Ustawiona kolejność będzie miała wpływ na wyświetlanie ich w Sklepie, wszędzie tam, gdzie widoczne są Etykiety np. na karcie Produktu czy w filtrach.
Nowe sposoby ustawiania kolejności Produktów w Kategorii
Rozbudowano możliwości zarządzania kolejnością Produktów w Kategorii. Poza dotychczasowym Ręcznym sposobem sortowania umożliwiono również automatyczne ustawienie Produktów w kolejności alfabetycznej lub zgodnie z kolejnością Etykiet. Na listach Produktów w Sklepie będą one wyświetlane zgodnie z ustawioną kolejnością.
Wyłączona kontrola cen minimalnych dla wybranych Grup oddziałów kontrahentów (B2B / Hybrid)
Dla kont, które korzystają z kontroli minimalnej ceny Produktu, umożliwiono dodatkowo wyłączenie tego ograniczenia dla wybranych Grup oddziałów kontrahentów, tak by Cena minimalna nie ograniczała przyznanych im rabatów.
Możliwość filtrowania Produktów w Sklepie na podstawie cennika (B2B / Hybrid)
Udostępniono konfigurację, która pozwala Kupującym na wyfiltrowanie w Sklepie tylko Produktów, dla których mają oni udostępniony Cennik indywidualny. Jeśli opcja zostanie włączona, na górnej belce Sklepu pojawi się przełącznik Tylko produkty z mojego cennika, dzięki któremu kupujący będą mogli decydować czy chcą widzieć tylko Produkty w cenach specjalnych, czy też wszystkie dostępne.
Minimalna wartość zamówienia dla Metody dostawy
Umożliwiono dla każdej Metody dostawy ustawienia: Strategii minimalnej wartości zamówienia. Pozwala ona określić wartość zamówienia, jaka musi zostać osiągnięta, by można było skorzystać z danej Metody dostawy. Limit ten może obowiązywać w stosunku do każdego Zamówienia lub kilku Zamówień z tą samą datą dostawy. Domyślnie wybrana jest opcja Brak limitu.
Kalendarz zdarzeń – nowy Panel widoczny w Sklepie
Umożliwiono wyświetlania w Sklepie kalendarza, na którym można prezentować dni z możliwą/zaplanowaną dostawą. Kalendarz taki można wyświetlać w Panelu, na Stronie głównej i/lub Strefie klienta. Kalendarz taki może być wyświetlany w widoku miesięcznym lub tygodniowym. Konfiguracja Kalendarza zdarzeń jest wspólna dla wszystkich jego miejsc wyświetlania i jest dostępna w zakładce Konfiguracja paneli CMS Układ i wygląd Panele.
Import zamówienia – usprawnienie (B2B / Hybrid)
Dodano funkcjonalność importu Zamówień z pliku xlsx/csv w Koszyku, która pozwoli na importowanie Produktów, których podana ilość jest niezgodna z parametrami Jednostki sprzedaży: Skok, Minimalna ilość do sprzedania, Maksymalna ilość do sprzedania. Po zaznaczeniu opcji W przypadku niezgodności z parametrami jednostek sprzedaży importuj w skorygowanych ilościach w ustawieniach Importu zamówienia w Koszyku, jeśli podana w pliku ilość, będzie niezgodna z którymś z parametrów, zostanie ona zaokrąglona do prawidłowej wartości. Po zakończeniu importu pojawi się komunikat z informacją o zaimportowanych ilościach. Natomiast jeśli opcja ta nie będzie zaznaczona, Produkty takie zostaną pominięte podczas importu.
Opcja W przypadku niezgodności z parametrami jednostek sprzedaży importuj w skorygowanych ilościach została również dodana przy importowaniu pozycji Zamówień z pliku xlsx/csv na karcie Zamówienia w Panelu Administracyjnym Sklep Sprzedaż Zamówienia.
Konfiguracja schematu generowania przyjaznych adresów URL dla Produktów
W Sklepach, które korzystają z przyjaznych adresów URL, umożliwiono wybór Schemat generowania przyjaznych adresów URL dla produktów. Adresy takie muszą zawierać nazwę Produktu, ale mogą się w nich pojawiać również: dodatkowa nazwa, indeks katalogowy, producent, kategoria nadrzędna i podrzędna.
Wyłączenie sugerowania poprawnej frazy dla parametrów wyszukiwania
W ramach rozwoju Wyszukiwarki w Sklepie dodano opcje konfiguracji, które pozwolą na wyłączenie sugerowania poprawnej frazy, jeśli jest to wskazane ze względu na specyfikę Sklepu. Istnieje możliwość wyłączenia Sugerowania poprawnej frazy osobno dla parametrów wyszukiwania: Indeks katalogowy, Nazwa, Dodatkowa nazwa, Wartość atrybutu, Synonimy. Domyślnie dla wszystkich parametrów sugerowanie jest włączone.
Wyskakujące okienka – opóźnienie wyświetlania okienka
W konfiguracji Wyskakujących okienek CMS Edycja treści dodano opcję Opóźnienie wyświetlania okienka [s] gdzie można wpisać czas (w sekundach), o jaki ma zostać opóźnione wyświetlanie takiego okienka po przejściu na stronę, na której ma być ono wyświetlane. Jeśli wartość nie zostanie wpisana, okienko wyświetli się w momencie załadowania strony.
Widok karty Produktu w widoku mobilnym
Wyświetlane na karcie Produktu sekcje z innymi Produktami np. z Produktami podobnymi, Innymi wariantami itp. w widoku mobilnym będą wyświetlane jako karuzela, niezależnie od ustawionego w widoku desktopowym sposobu wyświetlania oraz tego, w jakim obszarze się one znajdują. Ułatwi to obsługę Sklepu w tym widoku.
Link do płatności za przedłużenie konta Sklepu bezpośrednio w wiadomości e-mail
Zmodyfikowane zostały szablony email przypominające o kończącej się usłudze Sklepu. Pojawiła się w nich opcja, umożliwiająca opłacenie za usługi, bezpośrednio po kliknięciu w przycisk znajdujący się w wysłanej wiadomości email, bez konieczności logowania do Panela Administracyjnego.
Nowa zmienna w Szablonach wiadomości – Zaoszczędzona kwota
Do parametrów Szablonów wiadomości CMS Edycja treści dodano nową zmienną: ${order_money_saved} – Zaoszczędzona kwota. Umożliwia ona wyświetlenie w wysyłanych wiadomościach dotyczących Zamówień całkowitej zaoszczędzonej kwoty (w odniesieniu do wartości Zamówienia), z uwzględnieniem wszystkich rabatów na pozycjach Zamówienia i Rabatu dla zamówienia. W przypadku, gdy kwota ta jest zerowa, parametr ten nie będzie wyświetlany w wiadomości.
Systemowa Metoda dostawy – Pocztex
Test połączeń API dla systemowych Metod płatności
Dla systemowych Metod płatności: Przelewy24, PayPal i PayU (tylko przy konfiguracji RestAPI) udostępniono informację o poprawności połączenia do serwisu płatności na podstawie zapisanej konfiguracji. Informacja ta będzie widoczna na karcie danej Metody płatności Administracja Konfiugracja.