WRÓĆ DO LISTY ARTYKUŁÓW

Aktualizacja platformy WAPRO B2C/B2B do wersji 3.19

Szanowni Państwo,

z przyjemnością informujemy, iż dokonaliśmy aktualizacji platformy WAPRO B2C/B2B do wersji 3.19. Zachęcamy do zapoznania się z listą zmian, jakie wnosi nowa wersja. Zmiany w uruchomionej właśnie wersji 3.19 przedstawimy poniżej.

Zmiana domyślnej szerokości maksymalnej kontenera sklepu (B2C/B2B)
Wraz z nową wersją zmianie uległa domyślna maksymalna szerokość kontenera sklepów z dotychczasowych 1160px do 1350px. Zmiana ta jest podyktowana coraz większym udziałem wyższych rozdzielczości monitorów wśród osób korzystających z Internetu. Dzięki tej zmianie Państwa sklepy zyskają więcej miejsca poziomego na prezentację Państwa oferty i treści.

Nowy proces składania zamówienia (B2C/B2B)
Nowa wersja wnosi istotne zmiany do procesu zakupowego. Celem zmian jest wyjście naprzeciw najnowszym trendom w obszarze e-commerce i procesów zakupowych, które powinny być dla klientów coraz łatwiejsze, przyjemniejsze oraz pozwalały im na szybką i bezproblemową finalizację zakupów. Wprowadzone zmiany, to m.in.:
• Opcja „Lekki” koszyk, która powoduje na stronach procesu zakupowego „odchudzenie” nagłówka i stopki strony
• Możliwość wyłączenia strony z „podsumowaniem zamówienia”
• Zmiana w układzie widoku koszyka – prezentacja podsumowania w pływającej kolumnie po prawej stronie widoku zamówienia
• Dla kont B2C – uproszczenie sposobu wyboru opcji zakupów z kontem lub bez konta
• Dla kont B2B – jedno lub dwukrokowy proces składania zamówienia (konfiguracja)
• Rozdzielone zostały opłaty za dostawę i za płatność
• Uproszczenie podawania adresu do faktury
• Pobieranie tylko koniecznych danych od klientów w przypadku dostaw do punktu.

Zmiany w opcji „Szybki koszyk” (B2C/B2B)
W aplikacji usunięty został moduł „Szybki koszyk”. Funkcjonalnosć została przeniesiona na stronę koszyka. Obecnie wyszukiwarka funkcjonuje jako element koszyka umiejscowiony pod listą pozycji zamówienia. Zaznaczenie opcji „Szybki koszyk” w Panelu administracyjnym: Administracja → Konfiguracja → Ustawienia sklepu → Proces składania zamówienia → Szybki koszyk włącza wyszukiwarkę, z poziomu której można od razu dodawać produkty do koszyka.

Konfiguracja domyślnej metody dostawy (B2C/B2B)
W Sklep → Konfiguracja → Metody dostawy w danych podstawowych dodana została opcja zdefiniowania domyślnej metody dostawy. Metoda ta będzie domyślnie skonfigurowana dla obecnych i nowych użytkowników sklepu.

Darmowa dostawa od kwoty zamówienia — konfiguracja zależności z rabatami (B2C/B2B)
W Panelu administracyjnym dodana została możliwość skonfigurowania zależności darmowej dostawy od kwoty zamówienia uzależnionej od rabatów. Dostępne opcje konfiguracji: 1) Po wszystkich rabatach, 2) Przed rabatami na zamówienie, 3) Przed wszystkimi rabatami. Mechanizm sprawdza wartość zamówienia zgodnie z konfiguracją i w sekcji podpowiedzi darmowej dostawy w koszyku na stronie sklepu prezentuje brakującą kwotę zamówienia do skorzystania z darmowej dostawy. W przypadku opcji 2) i 3) dodatkowo zostanie zaprezentowana informacja dot. konfiguracji.

Program lojalnościowy — nowe funkcjonalności (B2C/B2B)
Funkcjonalność Programu lojalnościowego została poszerzona o nowe funkcje:
• reguły zdarzeniowe, które umożliwiają skonfigurowanie zasady otrzymywania punktów jako wynik określonych akcji (np. voucher kodów),
• możliwość odroczenia aktywacji zarobionych punktów, dzięki czemu można „zamrozić” możliwość wykorzystania punktów przez klienta, dopóki np. nie minie termin przewidziany na zwrot towaru,
• dodaliśmy także nowy raport — raport stanu punktów programu lojalnościowego.

Limitowanie ofert dedykowanych (B2C/B2B)
Dodano nową opcję w ofertach dedykowanych: Ilościowy limit zamówień, która umożliwia ograniczenie ilościowe zamówień z danej oferty dla oddziału kontrahenta.

Limitowanie ofert dedykowanych w określonym czasie (B2C/B2B)
Strategia ograniczania ofert dedykowanych została poszerzona o możliwość limitowania w określonym czasie — Liczba wykorzystań w określonym okresie czasu. W konfiguracji limitów można ustalić: 1) limit ilościowy, 2) liczbę dni do odnowienia ograniczenia od ostatniego zamówienia (licznik godzinowy, tzn. 1 dzień = od 12:00 w poniedziałek do 12:00 we wtorek). Wykorzystana oferta nie znika z listy ofert w sklepie. Nie można jej jednak zakupić po raz kolejny w przedziale czasowym, w którym obowiązuje limit. W sklepie został wprowadzony mechanizm walidacyjny, który zweryfikuje użytkownika pod kątem przekroczenia limitu.

Oferty dedykowane — warunek kwotowy na produkty z danej oferty (B2C/B2B)
W ofertach dedykowanych dodana została możliwość ustawienia minimalnej kwoty zamówienia na produkty z danej oferty. Aby spełnić warunek, należy wybrać taką ilość produktów z danej oferty, aby przekroczyć kwotę warunku. Jednocześnie nadal można ustawić warunek kwotowy dla całego zamówienia (wszystkie oferty dedykowane oraz oferta standardowa poza ofertą, w której taki warunek został ustanowiony). Konfiguracja obydwu opcji jest dostępna w karcie oferty dedykowanej w zakładce Warunki ofertowe pod przyciskiem Dodaj warunek kwotowy. Warunek dotyczy: 1) Produktów z danej oferty, 2) Produktów spoza danej oferty.

Oferty dedykowane — prezentacja tagu w formie etykiety na ofercie (B2C/B2B)
W sklepie na liście ofert oraz w szczegółach oferty została dodana prezentacja tagu w formie etykiety obok/pod nazwą oferty. Prezentacja tagów w sklepie jest domyślnie ukryta na poziomie skórki. Element ten można odkryć.

Dodatkowe media w karcie produktu (B2C/B2B)
W Panelu administracyjnym dodana została możliwość zamieszczania w karcie produktu filmów z serwisów You Tube oraz Vimeo, a także plików video z zasobów własnych.

Możliwość zmiany ustawień integracji dla ceny bazowej produktu w operacjach grupowych w Panelu administracyjnym (B2C/B2B)
W Panelu administracyjnym (Sklep → Asortyment → Produkty) dodana została możliwość grupowej edycji ustawień integracji dla ceny bazowej produktu. Aby wykonać zmianę, należy zaznaczyć kilka produktów na liście, rozwinąć Operacje i wybrać Zmień ustawienia integracji z systemem ERP, a następnie wybrać preferowaną opcję dla Integracja ceny bazowej.

Możliwość grupowego usuwania: przypisanych produktów podobnych, akcesoriów, etykiet lub zdjęć (B2C/B2B)
W Panelu administracyjnym (Sklep → Asortyment → Produkty) dodana została możliwość grupowego usunięcia powiązania wybranych na liście produktów z produktami podobnymi oraz akcesoriami, a także usunięcia zdjęć lub przypisania do etykiety. W tym celu, po zaznaczeniu produktów do edycji, należy rozwinąć Operacje i wybrać z listy odpowiednią akcję.

Rozszerzenie etykiet o funkcję ograniczania sprzedaży (B2C/B2B)
W module Etykiety w Panelu administracyjnym (Sklep → Asortyment → Etykiety) dodana została sekcja Konfiguracja sprzedaży produktów. W miejscu tym można wprowadzić ograniczenia dotyczące sprzedaży produktów z wybranej etykiety: 1) Sprzedaż bez ograniczeń, 2) Sprzedaż ograniczona do wybranych grup oddziałów kontrahentów, 3) Sprzedaż zablokowana. W opcji drugiej należy przypisać grupy oddziałów kontrahentów, które będą mogły kupować produkty z danej etykiety. Dodatkowo w polu Komunikat ograniczenia sprzedaży produktów można wpisać informację dla użytkowników, którzy nie będą mogli zakupić produktów z tej etykiety. Pole komunikatu jest dostępne również w opcji Sprzedaż zablokowana. Ograniczenia sprzedaży działają tylko wtedy, gdy etykieta jest widoczna w sklepie, o czym przypomina specjalny komunikat dla operatorów. Treść komunikatu jest widoczna w sklepie na liście produktów, w karcie produktu, przechowalni w miejscu przycisku dodawania produktu do koszyka. Zastosowanie biznesowe: np. ograniczenia w przypadku sprzedaży produktów koncesjonowanych, blokady w przypadku asortymentu typu: Produkt do nabycia tylko stacjonarnie, Zapowiedź.

Domyślny adres dostawy dla oddziału na podstawie ostatnio wybranego adresu (B2B)
Wybór w koszyku adresu dostawy dla oddziału przez użytkownika skutkuje zapisaniem tego wyboru w preferencjach użytkownika. Po ponownym wejściu do koszyka lub przy ponownym składaniu zamówienia, adres dostawy będzie domyślnie zaznaczony zgodnie z ostatnim wyborem.

Ograniczenie zakresu wyboru daty dostawy (B2B)
W Panelu administracyjnym w module Kalendarze w zakładce Kalendarze dostaw (Sklep → Konfiguracja → Kalendarze → Kalendarze dostaw) dodane zostało nowe pole Ograniczenie zakresu wyboru daty dostawy w dniach, w którym można wprowadzić wartość liczbową. Aby wprowadzić/zmienić dane, należy przejść w tryb edycji kalendarza dostaw.

Konfiguracja wymagalności numeru telefonu użytkownika (B2B)
W Administracja → Konfiguracja → Ustawienia sklepu → Dostep można obecnie zarządzać wymagalnością numeru telefonu użytkownika na etapie rejestracji oraz podczas edycji danych w Strefie klienta.

Weryfikacja limitu kupieckiego w pierwszym kroku w koszyku (B2B)
Dodana została obsługa weryfikacji limitu kupieckiego podczas każdej zmiany w zawartości koszyka. Blokada zamawiania wynikająca z przekroczenia limitu kupieckiego będzie obecnie widoczna już w pierwszym kroku procesu zakupowego.

Obsługa dynamicznego działania filtrów (B2C/B2B)
W sklepie zmieniona została prezentacja filtrów, które obecnie będą działać jako przyciski a nie checkboxy. Atrybuty dostępne do kontynuacji filtrowania będą dynamicznie przewężane na podstawie uprzednio zaznaczonych wartości. Zaznaczenie wartości atrybutu lub etykiety w panelu filtrów będą w sposób dynamiczny zmieniać prezentację listy produktów spełniających wprowadzone kryteria. Dodatkowo, w panelu filtrów można usunąć zarówno wszystkie filtry, jak i pojedyncze, wybrane filtry na atrybutach. Kolejność prezentacji atrybutów w wyszukiwarce można zdefiniować w Panelu administracyjnym w Sklep → Asortyment → Atrybuty → Grupy atrybutów.

Zmiana w nagłówkach dla strony wyszukiwania w sklepie (B2C/B2B)
Nagłówek dla strony wyszukiwania w sklepie w przypadku zafiltrowania wyników wyłącznie po jednej etykiecie przyjmuje nazwę tej etykiety. Jeśli w filtrze użyto kilku parametrów wyszukiwania, nagłówek przyjmuje nazwę Wyniki wyszukiwania.

Statystyki zamówień — nowy moduł w ustawieniach sklepu (B2C/B2B)
W Panelu administracyjnym (Administracja → Konfiguracja → Ustawienia sklepu) dodany został moduł Statystyki zamówień, w którym można skonfigurować ilość produktów wyświetlanych w sklepie w sekcji Najczęściej zamawiane produkty oraz zakres czasowy, z jakiego będą pobierane dane do tej sekcji.

Zachowanie WAPRO B2C/B2B przy braku połączenia z Internetem (B2C/B2B)
W przypadku, gdy użytkownik straci połączenie z Internetem i wykona akcję na stronie sklepu, zostanie ona zawieszona. Użytkownik zostanie o tym poinformowany i będzie miał możliwość próby ponowienia akcji. Ma to szczególne znaczenie dla klientów korzystających z urządzeń mobilnych.

Komunikat o przestarzałej przeglądarce (Internet Explorer) (B2C/B2B)
Na stronie sklepu dodany został komunikat informujący o korzystaniu z przestarzałej przeglądarki, zachęcający do zmiany na najnowsze wersje najpopularniejszych przeglądarek.

Raport zgód użytkowników (B2C/B2B)
W Panelu administracyjnym dodany został nowy raport — Raport zgód użytkowników. Raport zawiera imię i nazwisko, telefon, e-mail użytkownika, nazwę zgody, jej status oraz datę ostatniej zmiany statusu.

Ulepszenia w zakresie polityki haseł skrzynki pocztowej (B2C/B2B)
Wprowadzona została lepsza polityka haseł dla skrzynki pocztowej założonej w domenie abStore.

Wstawki systemowe — opcja dezaktywacji (B2C/B2B)
We wstawkach systemowych (CMS → Edycja treści → Wstawki systemowe) dodana została możliwość dezaktywacji, co umożliwia wyłączenie prezentacji treści wstawki bez konieczności jej usuwania.

Tłumaczenia interfejsu — ulepszenia (B2C/B2B)
W CMS → Edycja treści → Tłumaczenia interfejsu → Komunikaty dodana została możliwość wyszukiwania oraz wprowadzona została opcja edycji pojedynczych komunikatów, co przyspieszy odnajdywanie oraz zapisywanie wprowadzonych zmian.

Ujednolicenie sposobu przypisywania grup (B2C/B2B)
Ujednolicony został sposób przypisywania grup kontrahentów oraz oddziałów kontrahentów w Panelu administracyjnym.

Nowy parametr konfiguracyjny w szablonach wiadomości (B2B)
W Szablonach wiadomości (CMS → Edycja treści → Szablony wiadomości) dotyczących zamówień został dodany nowy parametr konfiguracyjny ${order_division_phone}. Parametr powoduje dodanie do wysyłanego maila numeru telefonu oddziału, w ramach którego zostało złożone zamówienie.

Import zamówienia z pliku — zamówienie powyżej stanów magazynowych (B2B)
W koszyku na stronie sklepu w sekcji Import/eksport zamówienia w oknie importu dodana została opcja W przypadku braków importuj w maksymalnych dostępnych ilościach. Opcja ta pozwala na import maksymalnych dostępnych ilości produktu w przypadku braku dostępności ilości podanych w importowanym pliku.

Poprawki w widoku Tabela (B2B)
Wprowadzone zostały ulepszenia w zakresie prezentacji danych produktów w widoku Tabeli na liście produktów w sklepie. Nowa wersja umożliwia prezentację większej ilości informacji w widoku tabelarycznym bez konieczności uruchamiania przewijania poziomego. Pasek przewijania poziomego oraz „przyklejenie” kolumny z ilością produktów (Dodawanie do koszyka) wystąpi tylko w skrajnych sytuacjach — w przypadku dużej liczby kolumn z atrybutami oraz wąskiego kontenera (np. włączone obydwa panele boczne lub wąskie urządzenie mobilne). W takiej sytuacji kolumna Dodawanie do koszyka zostanie oddzielona od pozostałych szarym paskiem, aby zasygnalizować, że część danych jest ukrytych i należy przewinąć, aby zobaczyć pozostałe kolumny.

Wprowadziliśmy także szereg drobniejszych poprawek i usprawnień, zwiększających komfort Państwa i Państwa klientów.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt na adres e-mail serwis.wapro@assecobs.pl

Pozdrawiamy,

Zespół WAPRO B2C/B2B