WRÓĆ DO LISTY ARTYKUŁÓW

Obsługa płatności online – Przelewy 24

W systemie magazynowo handlowym WAPRO Mag udostępniono integrację z usługą Przelewy 24. Funkcja pozwala użytkownikom systemu do fakturowania WAPRO Mag na przygotowanie linków szybkich płatności oraz umieszczanie ich na wydrukach dokumentów jako link lub kod QR. Kod QR może być zeskanowany na aplikacji mobilnej w telefonie i użytkownik zostanie przeniesiony na stronę płatności banków.

Dodatkowo jeśli dokument wysyłany jest mailem to treść wiadomości zawiera taki link.
Funkcja dostępna jest od wariantu Start i działa jako usługa subskrypcyjna.

Konfiguracja

Aby skorzystać z usługi należy wprowadzić dane konfiguracyjne w systemie WAPRO Mag. W Administrator | Konfiguracja firmy | Rachunki bankowe dodano 3 nowe parametry:

    Przelewy24 – identyfikator konta – jest to unikalny numer nadany w usłudze Przelewy 24
    Przelewy24 – klucz CRC – parametr pobierany z portalu użytkownika usługi Przelewy 24 służy do zabezpieczania przesyłanych danych do usługi. Można ten klucz generować wielokrotnie w portalu. Każdorazowo po zmianie należy wpisać go ponownie do programu aby integracja działała poprawnie.
    Przelewy24 – klucz do raportów – parametr pobierany z portalu użytkownika usługi Przelewy 24 służy do umożliwienia zewnętrznym systemom komunikację z API przelewy 24 w ramach tego konta

Dodatkowo w związku z tym, że działa to jako usługa subskrypcyjna w sekcji parametrów usługi subskrypcyjne pojawił się nowy parametr Obsługa płatności automatycznych Przelewy24
Parametry do API dostępne są w portalu klienta w zakładce Moje dane.

Aby system wykonywał wygenerowanie linków zapłaty należy poprawić istniejącą formę lub dodać nową oraz w jej edycji przypisać jaki operator ma być skojarzony z tą formą do generowania linków.

Tworzenie linku

Jeśli operator wystawia dokument typu Zamówienie od odbiorcy lub Faktura sprzedaży oraz wybierze klienta, który ma uzupełnione dane wymagane przez API usługi Przelewy 24 a także wybierze formę płatności skojarzoną z operatorem płatności online, nastąpi próba wygenerowania linku po zapisaniu dokumentu.
Kontrahent musi mieć uzupełniony adres email, ulicę, kod pocztowy, miejscowość.

Jako kwota wysyłana jest kwota pozostało z dokumentu oraz waluta dokumentu. Jeśli dokument ma podpięty jakiś dokument finansowy częściowo rozliczający dany dokument to do wygenerowania linku wysłana jest tylko kwota pozostało.
Po wygenerowaniu linku dostępna jest opcja jego wydruku na zamówieniu, fv pro formie lub fv sprzedaży w formie linku i kodu QR. Aby system wydrukował te informacje należy włączyć parametr w edycji wariantu wydruku (dla wydruków Crystal Reports (wzór własny) sekcja z linkiem drukuje się automatycznie jeśli jest do dokumentu wygenerowany link, który nie został potwierdzony).

Analogicznie podczas wysyłki dokumentu jako załącznik wiadomości email do jej treści dołączony zostanie link do płatności online.
Po wykonaniu płatności przez klienta, sprzedawca powinien wykonać weryfikację płatności oraz ją potwierdzić w systemie przelewy 24. Wykonanie tej operacji finalnie powoduje przekazanie środków z subkonta na konto sprzedawcy.

W programie po potwierdzeniu zmieni się status wpłaty oraz jej data. System domyślnie nie generuje rozliczenia takiego dokumentu ponieważ zazwyczaj rozliczenia spływają do systemu FK jako wyciągi bankowe co powodowałoby zdublowanie wpłat.

Jeśli dokument został potwierdzony to kolejne jego drukowanie nie powoduje ponownego umieszczania linku na wydruku dokumentu.

Potwierdzenie płatności dostępne jest pod prawym przyciskiem myszy po kliknięciu w dany link na liście szczegółów danego dokumentu.

Należy pamiętać, że jeśli po zapłacie pierwszego linku i jego potwierdzeniu wartość dokumentu ulegnie zmianie możliwe będzie wygenerowanie nowego linku na np. dopłatę. Aby kwota była prawidłowo wyliczona powinien być dodany dokument rozliczający tak aby wartość pozostało wskazywała finalną kwotę rozliczenia.