gospodarka

Jak uniknąć niekompletnej inwentaryzacji rozrachunków handlowych?

Jednym z obowiązków przedsiębiorstwami, które prowadzi księgi rachunkowe, jest coroczna inwentaryzacja rozrachunków firmy.


System e-Deklaracje niedostępny od 7 do 9 grudnia 2018 r. Prace serwisowe.

Ministerstwo Finansów informuje, że z powodu prac serwisowych planowanych od 7 grudnia 2018…


Jak zwiększyć kontrolę pracy w działach handlowych

Ze względu na barierę cenową i stopień skomplikowania istniejących rozwiązań, jeszcze całkiem niedawno mali oraz średni przedsiębiorcy mieli problem z kontrolą pracy swoich działów handlowych. Zintegrowane i przystępne cenowo systemy wspomagające sprzedaż spowodowały rewolucję w tym zakresie, umożliwiając wprowadzenie różnych form kontroli elektronicznej – zarówno sterowanej (wyzwalanej) przez kontrolera (kierownika lub właściciela), jak i automatycznej […]


WAPRO ERP 2019
wsparcie techniczne, gwarancja bezpłatnej aktualizacji

Szanowni Państwo, Jak co roku oddajemy w Wasze ręce pakiet aktualizacji oprogramowania marki WAPRO ERP. Odnowienie aktualizacji oraz wsparcia technicznego upoważnia do korzystania z BEZPŁATNYCH wersji i nowych wydań aż do końca września 2019 roku. Dzięki temu można uzyskać dostęp do wielu nowych funkcji i modyfikacji w programach WAPRO ERP. Zapraszamy do zapoznania z listą […]


Split payment (podzielona płatność)
Bezpłatny e-book

Split payment, czyli podzielona płatność, dotyczy przedsiębiorców – firmy i osoby prowadzące działalność gospodarczą, które rozliczają się z podatku VAT. Nowe przepisy obowiązują od 1 lipca 2018 r. Pobierz bezpłatny ebook przygotowany przez naszych ekspertów i dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć na temat podzielonej płatności! POBIERZ E-BOOK


Case study: Jak prawidłowo ujmować przychody z tytułu odsetek?

Spółka A udzieliła pożyczki długoterminowej spółce B w dniu 15 listopada 2017 roku na kwotę 500 tys. zł. Oprocentowanie stałe wyniosło 6 % rocznie, zaś odsetki miały być płatne raz do doku w dniu 15 listopada każdego roku obowiązywania ww. pożyczki. Termin spłaty został ustalony na dzień 15 listopada 2022 roku. W związku z udzieleniem […]


VAT split payment – nowe przepisy już od 1 lipca 2018!

Wyjaśnia Ewelina Nowakowska Partner oraz Doradca Podatkowy w firmie HLB M2 Podzielona płatność podatku VAT, czyli tzw. split payment, już niedługo zacznie obowiązywać polskich przedsiębiorców. Płatność za towary oraz usługi będzie wówczas mogła zostać zrealizowana na dwa odrębne rachunki: wartość netto zakupu będzie płacona na rachunek bankowy dostawcy, natomiast wartość VAT będzie płacona na specjalne […]


Podzielona płatność (Split Payment)

Faktury z podzieloną płatnością tzw. Split payment obowiązują od 01.07.2018 r. – z założenia mają poprawić obsługę kwot wynikający z podatku VAT w budżecie Państwa. W praktyce mechanizm umożliwia podmiotowi płacącemu za daną fakturę na podzielenie wpłaty na dwie części: jedna przekazywana jest jak dotychczas na rachunek odbiorcy za towary a druga już poprzez mechanizm […]