WRÓĆ DO LISTY ARTYKUŁÓW

Szybka analiza danych w WAPRO Analizy cz. II – sprzedaż wg kontrahentów

W poprzednim artykule przedstawiona została możliwość analizy sprzedaży wg handlowców, w tym artykule opiszemy możliwości analizy sprzedaży wg kontrahentów.
Podobnie jak poprzednio program WAPRO Analizy dla Windows posiada predefiniowaną analizę z zapisaną konfiguracją, którą użytkownik może wykorzystać od razu po uruchomieniu programu.

Domyślnie po uruchomieniu analizy prezentuje ona sprzedaż pogrupowaną w klasyfikację kontrahentów z możliwością podziału na poszczególnych kontrahentach w podziale na lata i miesiące. Taka analiza może udzielić nam odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jaka klasyfikacja naszych kontrahentów ma największe obroty i przynosi największy zysk?
  • Którzy kontrahenci z wybranej klasyfikacji mają największe obroty i przynoszą największy zysk?
  • Jak wyglądają obroty poszczególnych klasyfikacji rok do roku oraz miesiąc do miesiąca?
  • Jak wyglądają obroty poszczególnych klasyfikacji miesiąc do miesiąca roku poprzedniego ?
  • Jaki jest trend obrotów i zysku w poszczególnych miesiącach ?
  • Które miesiące są najbardziej dochodowe dla firmy ?

Dodatkowe informacje można uzyskać po modyfikacji definicji analizy lub utworzeniu własnej analizy z wyborem innych pól z podobnego obszaru biznesowego.

Poniżej zaprezentowano domyślny widok analizy z wyłączoną opcją Pokaż wybrane pozycje tabeli co pozwoliło na wykresie umieścić pełny obszar tabeli.WAPRO Analizy dla Windows, Analiza danych, Business Intelligence, Asseco WAPRO

Analogicznie jak poprzedni użytkownik może wybrać interesujące go lata lub klasyfikacje. W naszym przykładzie analiza zostanie ograniczona do roku 2012 oraz 2013 wraz z wyborem tylko klasyfikacji Mały odbiorca hurtowy oraz Odbiorca detaliczny. Dodatkowo wybrane klasyfikacje będą rozwinięte co pozwoli przeanalizować obroty oraz zysk poszczególnych kontrahentów w wybranych klasyfikacjach z podziałem na poszczególne lata.

WAPRO Analizy, Business Intelligence, Analiza danych, WAPRO Mag, Programy dla firm

Korzystając z opcji Typ wykresu, użytkownik może zmienić wykres np. na Kołowy trójwymiarowy.

Analizy, WAPRO Mag, sprzedaż i magazyn, fakturowanie, raportowanie WAPRO mag

Po ponownym włączeniu opcji Pokaż wybrane pozycje z tabeli dane mogą być zaprezentowane w innym układzie. Jeżeli użytkownikowi lepiej analizować dane w rozkładzie pionowym może przytrzymując lewym przyciskiem myszy nagłówek sekcji wykres przenieść ją w prawą część okna jak przedstawiono to na poniższym obrazku.

Następnie należy zaznaczyć kolumny Wartość netto oraz Zysk netto dla wybranego okresu i można przedstawić dane w układzie kołowym.

Analiza danych, raportowanie WAPRO mag, raporty business intelligence, asseco wapro

Jeżeli interesuje nas najniższe ziarno analizy czyli w tym przypadku sprzedaż poszczególnych towarów wystarczy przenieść z listy pól z wymiaru asortyment poziom Nazwa artykułu umieszczając go w obszarze wierszy pod Nazwą kontrahenta.

Po rozwinięciu poziomu Nazwa kontrahenta pojawią się nazwy towarów i dane Wartości sprzedaży oraz Zysku w odniesieniu do poszczególnych kontrahentów.

Aby zwiększyć obszar roboczy analizy można ukryć Listę pól korzystając z ikony pinezki umieszczonej na nagłówku tej sekcji. Przedstawiono gotową analizę na poniższym obrazie.

Analiza danych, WAPRO Analizy, WAPRO Mag, Finanse i księgowość

Jeżeli użytkownik chciałby analizować takie wartości jak:

  • Ilość
  • Sprzedaż brutto
  • Sprzedaż wg cen zakupu netto/brutto
  • Marża
  • Narzut

Wystarczy zamknąć uprzednio otwartą analizę a następnie za pomocą opcji Popraw dokonać modyfikacji definicji analizy. Analogicznie można dodawać inne wymiary (konteksty analizy) do dyspozycji mamy główne poziomy takie jak:

  • Klient
  • Terytorium
  • FirmaMagazyn
  • Asortyment
  • Data wydania
  • Dokument handlowy
  • Kategoria wielopoziomowa

Przy takiej ilości możliwości lista pytań zaprezentowana na początku artykułu na jakie możemy udzielić odpowiedni zostanie zwielokrotniona wraz z każdym dodanym poziomem wymiaru oraz kolejną miarą.

W kolejnej części przedstawimy możliwości kolejnej analizy – już teraz zapraszamy do dalszej lektury!
Zapraszamy do zapoznania się z wersją DEMO Pobierz DEMO oraz z filmami instruktażowymi Zobacz filmy instruktażowe

Artykuły w tej serii:
Szybka analiza danych w WAPRO Analizy cz. I – sprzedaż wg handlowców
Szybka analiza danych w WAPRO Analizy cz. II – sprzedaż wg kontrahentów
Szybka analiza danych w WAPRO Analizy cz. III – analiza obrotów towarów
Szybka analiza danych w WAPRO Analizy cz. IV – analiza rozrachunków
Szybka analiza danych w WAPRO Analizy cz. V – analiza Miejsca Powstawania Kosztów
Szybka analiza danych w WAPRO Analizy cz. VI – analiza Roczne rozliczenie księgi oraz analiza Planowanych rat amortyzacji
Szybka analiza danych w WAPRO Analizy cz. VII – analiza rozpoczętych angaży w okresach oraz wykaz umów zlecenie