WRÓĆ DO LISTY ARTYKUŁÓW

Ważna zmiana dotycząca bezpieczeństwa połączeń – wyłączenie TLS 1.0

Drodzy Klienci,

Chcielibyśmy poinformować o planowanej zmianie, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa Waszych połączeń z naszymi serwerami (dotyczy to pobieranych danych z usług Wapro ERP udostępnianych klientom). W najbliższym czasie wyłączymy obsługę starszej wersji protokołu szyfrowania TLS 1.0.

Przewidywany termin wyłączania TLS 1.0 to 01.10.2024 r..

Czym jest TLS i dlaczego to ważne?

TLS (Transport Layer Security) to protokół, który zapewnia bezpieczeństwo przesyłanych danych między Twoim komputerem a naszymi serwerami. To on chroni informacje, takie jak loginy, hasła i inne dane przed przechwyceniem przez nieuprawnione osoby.

Stare wersje TLS (jak 1.0) są jednak przestarzałe i nie oferują już odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Dlatego wiele firm, w tym my, decyduje się na ich wyłączenie, aby korzystać tylko z nowszych, bezpieczniejszych wersji, takich jak TLS 1.2 i wyżej.

Co to oznacza dla Ciebie?

Jeśli korzystasz z nowoczesnych systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych, zmiana ta prawdopodobnie nie będzie miała wpływu na Twoje doświadczenia. Starsze wersje protokołu TLS nie są już od dawna wspierane przez nowsze oprogramowanie.

Jednakże użytkownicy starszych systemów operacyjnych, takich jak Windows 7, mogą napotkać problemy z połączeniem z naszymi serwerami. Windows 7 domyślnie obsługuje TLS 1.0, co może sprawić, że po wyłączeniu tego protokołu nie będą możliwe bezpieczne połączenia.

Co możesz zrobić?

Jeśli korzystasz z systemu Windows 7 lub starszego, zalecamy:

  1. Aktualizację systemu operacyjnego – Windows 10 i wyżej automatycznie obsługują nowsze wersje TLS.
  2. Aktualizację przeglądarki internetowej – Nowsze wersje przeglądarek (jak Google Chrome, Mozilla Firefox) wspierają nowoczesne protokoły, nawet na starszych systemach operacyjnych.
  3. Jeśli aktualizacja systemu nie jest możliwa, sprawdź w ustawieniach zaawansowanych przeglądarki, czy masz włączoną obsługę TLS 1.2.

Dbanie o bezpieczeństwo połączeń to nasz priorytet, dlatego prosimy o podjęcie tych kroków, aby uniknąć problemów z dostępem do naszych usług.

W razie pytań czy problemów skontaktuj się ze swoim opiekunem technicznym lub Partnerem aby ustalić proces przejścia do nowego systemu operacyjnego.