WRÓĆ DO LISTY ARTYKUŁÓW

Zobacz co zrobić, aby zwiększyć efektywność Twojego sklepu internetowego

Czy zastanawiałeś się jak zwiększyć swój przychód ze sklepu internetowego? Czy zastanawiałeś się, dlaczego być może Twój sklep internetowy nie spełnia do końca Twoich oczekiwań? Poniżej prezentujemy krótki poradnik, jakich błędów nie popełnić prowadząc e-handel oraz na co zwrócić uwagę, aby Twój e-biznes był jeszcze bardziej efektywny.

1. Jakość informacji

Każdy klient kupujący towar w Internecie szuka rzetelnej, konkretnej i łatwo dostępnej informacji na temat interesujących go produktów czy usług. Zadbaj o to, aby treść jaką umieszczasz w sklepie zwłaszcza:

  • nazwy produktów,
  • opisy produktów,
  • zdjęcia produktów,
  • dodatkowe informacje o produktach,

były dobrej jakości oraz jasno oddawały dany produkt czy usługę. Dobrze przygotowane opisy zwiększają Twoje szanse u ułatwiają pozycjonowanie Twojego sklepu w Internecie. Zadbaj także o opisy Twoich zdjęć tzw. meta dane – Pamiętaj przeglądarki czytają informacje a klienci je oglądają! Zgodnie z tą zasadą boty analizujące treść w internecie nie rozpoznają ładnego zdjęcia. jeśli go odpowiednio nie opiszesz. Wykorzystuj możliwości abStore w zakresie SEO.

2. Profesjonalna wizytówka

Pamiętaj, że sklep internetowy to najlepsza wizytówka Twojej firmy, poświęć chwilę czasu na przemyślanej koncepcji jak chciałbyś, aby ten sklep wyglądał – nie oddawaj swojego biznesu w ręce przypadku. Jeśli odpowiednio rozplanujesz rozkład swojego sklepu za pomocą odpowiednich wstawek czy prezentacji produktu, możesz znacząco przyczynić się do tego, że Twój sklep będzie o wiele bardziej atrakcyjny niż sklep konkurencji.  W abStore możesz korzystać z pełni konfigurowalnych wstawek własnych czy systemowych jak również udostępnić klientowi najbardziej dla niego dogodny sposób przeglądania oferty handlowej.

3. Minimalny zestaw informacji rejestracyjnych

Nie zmuszaj swoich klientów do podawania wielu informacji rejestracyjnych. Najnowsze badania pokazują, że klienci, którzy na stronach sklepów internetowych muszą podawać zbyt dużo danych, (pomimo, że nie koniecznie są to dane poufne) porzucają zakupy w danym sklepie internetowym.

4. Korzystaj z e-płatności

Zakupy w Internecie wiążą się także z płatnością online – wykorzystuj możliwości integracji z operatorami płatności online, aby skrócić minimalnie czas od złożenia zamówienia do dostarczenia towaru – Pamiętaj – nikt nie lubi czekać na swój towar. Nie pozwól, aby klient zamiast cieszyć się nabytym produktem czekał na to aż przelew do Ciebie dotrze za pośrednictwem wpłaty na poczcie! abStore udostępnia integrację z wieloma operatorami płatności internetowych.

5. Informuj klienta o postępie realizacji jego zamówienia

Wykorzystuj mechanizmy powiadomień, dzięki czemu klient poczuje się lepiej potraktowany, bo na bieżąco będzie informowany kiedy może spodziewać się swojej przesyłki.

6. Czytelny regulamin

Zadbaj o to, aby regulamin Twojego sklepu był zrozumiały dla zwykłego użytkownika i czytelny. Brak podejrzeń zwiększa zaufanie do Twojej firmy, dzięki czemu klienci mogą swobodniej dokonywać zakupu bez obaw, że zostaną oszukani przez nierzetelnego sprzedawcę.

7. Zwiększ swoją widoczność poprzez aukcje internetowe

Nie od dziś wiadomo, że sprzedaż z wykorzystaniem aukcji internetowych np. Allegro zwiększa zyski firmy. Zadbaj o to, aby te same towary sprzedawać zarówno w sklepie jak i na Allegro. Możesz do tego celu wykorzystać dwukierunkową integrację z portalem Allegro, jaką udostępnia Ci platforma abStore.

8. Zwiększ integralność swoich zasobów internetowych

Prowadzisz stronę internetową poza sklepem? Podziel się wiedzą na niej ze wskazaniem odpowiednich produktów czy usług, które możesz polecić swoim klientom lub sprzedałeś innym klientom i byli z nich bardzo zadowoleni.

9. Cross-selling

Podpowiadaj klientom co kupują inni, ułatwiaj im tym samym znalezienie produktów bliźniaczych lub takich, które występują niezależnie w ofercie ale tym samym powinny być kupione razem.

10. Wykorzystuj narzędzia jakie daje Ci sklep internetowy do ułatwienia swojej pracy oraz redukcji kosztów

Zapoznaj się dokładnie ze swoją platformą e-commerce, jeśli już wykorzystujesz abStore zastanów się jak najwięcej z niej wycisnąć, jeśli wykorzystujesz inną platformę – zastanów się czy nie dokładasz do niej więcej niż musisz.

  • Po co płacić zewnętrznej firmie za wysłanie mailingu, skoro możesz to zrobić samodzielnie z wykorzystaniem mailingu ze sklepu internetowego ?
  • Wykorzystuj moduły promocyjne, aby ułatwić sobie zarządzanie polityką cenową.
  • Prowadź dobrze magazyn, zredukujesz przy tym czas potrzebny na zarządzanie treścią w sklepie internetowym.

11. Zwiększ swoją widoczność sklepu w Internecie

Nawet najlepszym trzeba czasami pomóc, nie bój się wykorzystywać takich narzędzi jak porównywarki cen. Nawet, jeśli nie wszystkie towary masz tańsze niż konkurencja, pamiętaj że to też reklama i ze strony porównywarki mogą dotrzeć do Twojego sklepu nowi klienci.

12. Nie ograniczaj się do jednego języka i waluty

Posiadasz atrakcyjną lub unikatową ofertę? Dlaczego nie  pokazać jej również w innym języku i umożliwić dostęp do niej obywatelom innych Państw? Skorzystaj z modułu języków platformy abStore oraz jej wielo-walutowości.

13. Analizuj na bieżąco ruch w Twoim sklepie

Z pomocą w prowadzeniu e-biznesu przychodzą także zewnętrzne firmy jak Google i moduł analizy Google Analytics. Analizuj profil swoich klientów, czy spędzają na Twojej stronie długo czas czy krótko. Jeśli za krótko być może, któryś z powyższych punktów ewidentnie zawodzi i trzeba jeszcze raz przeanalizować Twój sklep zastanawiając się co zmienić aby było lepiej.

14. Wykorzystuj w pełni integrację z oprogramowaniem do prowadzenia firmy

Posiadasz swój własny sklep i oddzielnie oprogramowanie do magazynu? Czy policzyłeś kiedyś ile czasu (oraz ile pieniędzy) kosztuje Cie powielanie informacji?

Dla przykładu wprowadzasz te same dane z magazynu (opisy produktów, zdjęcia, parametry produktów itp.) do oprogramowania magazynowego. Analogicznie te same dane umieszczasz w sklepie – wniosek?

Wykonujesz tą samą pracę 2x!

Klient złożył zamówienie w Twoim sklepie, jeśli nie masz integracji danych zapewne to zamówienie składasz za klienta w swoim systemie lub tworzysz dokument sprzedaży ręcznie wybierając to co wybrał klient z dodatkowym ryzykiem pomyłki. Wniosek ?

Zamiast zamienić zamówienie w FV czy paragon- wykonujesz tą samą pracę 2x!

Zmieniłeś dane w magazynie dot. jakiegoś produktu ? Zapewne musisz to samo zrobić w sklepie zamiast wysłać te informacje do sklepu automatycznie. Zapewne domyślasz się jaki płynie z tego wniosek…

Dbaj o przejrzystość oferty, redukuj czas potrzebny na prowadzenie sklepu, oszczędzaj przy tym czas i pieniądze a dodatkowo ZARABIAJ na sprzedaży w Internecie!